.

.

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم مفید باشه
ایمیل مدیر : www.naderparvizi@yahoo.com

» عکاسی
» دانلود
» دانلود فون عروس و داماد
» براش حرفه ای فتوگرافی
» طریقه کم کردن رنگ زرد تصویر
» مقاله تصویری آموزش سایه دار کردن یک شی در فتوشاپ
» آموزش
» اتوفوکوس
» آموزش Zombifying Mandy Moore
» آموزش ساخت تصویری پرزرق و برق و رویایی
» زاویه دید » انتخاب زاویه دید
» قیمت
» پر بیننده ترین ها
» معرفی دوربین های دیجیتال
» تکنیک های عکاسان حرفه ای
» نکاتی پیرامون عکاسی گروهی
» آیا آلبوم های قدیمی به موزه ها سپرده می شوند؟
» جامعه شناسی عکاسی
» چگونه عکاسی کنیم؟
» تکنیک های نورپردازی در عکاسی
» رنگها در عکاسی
» چگونه عکس های احساسی بگیریم؟-آشنایی با عکاسی ضد نور (سیلوئت)
» روایت هایی از آغاز عکاسی در ایران
» چگونه از آبشار عکس بگیریم؟
» عکاسی از پرندگان
» عکاسی با نور شمع
» عکاسی از پادشاه فصل ها؛ پاییز
» چگونگی عکاسی از مجالس عروسی
» عکاسی از منظره
» عکاسی چهره
» آدم ها، مکان ها، زمان ها در آثار عکاسی هری گرایرت
» اخبار دوربین های به روز
» تازه های دوربین کانن
» انواع لنزهای سری ای اف کانن
» چاپگرهای خانگی عکس
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری آ
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری ایکسوز
» دوربین های عکاسی دیجیتال حرفه ای کانن مدل های سری ای او اس (EOS Serise)
» دوربین های عکاسی دیجیتال کانن مدل های سری جی / اس / اس ایکس
» نمایندگی کانن در کشورهای دیگر
» جدید ترین دوربین ها
» تفاوت در دوربینهای عکاسی کانن
» فوت و فن های عکاسی برای تازه کارها
» دانلود رایگان دفترچه راهنمای فارسی دوربینهای عکاسی دیجیتال کانن
» لیست قیمت به روز کانن
» گارانتی
» اخبار جدید!!!!!!!!!!!!!!!!!!
» بیشتر بدانید
» نگارخانه

» مهر 1394
» مرداد 1392
» تير 1392
» ارديبهشت 1392
» اسفند 1391
» آذر 1391
» مهر 1391
» مرداد 1391
» خرداد 1391
» ارديبهشت 1391
» فروردين 1391
» بهمن 1390
» دی 1390


» طراحی سایت
» چهلستون (هرچی بخوای داریم)
» ایران(آقای تک)
» باشگاه عکاسان جوان
» کیت اگزوز
» زنون قوی
» چراغ لیزری دوچرخه

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان فوتوگرافی نادر و آدرس nader.parvizi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 21
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 84244
تعداد مطالب : 161
تعداد نظرات : 20
تعداد آنلاین : 1





RSS
عیدتون مبارک
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 6 فروردين 1391 در ساعت


دیدار عمومی گروه عکاسان تهران برگزار شد
جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۲۳:۴۰

آخرین دیدار عمومی سال 90 گروه عکاسان تهران برفراز برج میلاد برگزار شد.

در این دیدار که بدلیل محدودیت تنها توانستیم پذیرای 25نفر از اعضای فعال گروه عکاسان تهران باشیم اعضا توانستند از ارتفاع 290 متری تهران را ثبت کنند.

بزودی نمایشگاه آنلاین عکسهای این دیدار جهت بازدید عموم برپا خواهد شد.

جهت ارسال عکسهای این دیدار برروی این  کلیک نمایید.

 
کاپ بین المللی عکاسی آلمان 2012 - زیر 21 سال رایگان
دوشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۰۹

مجموعه جشنواره  و نمایشگاههای کاپ عکاسی آلمان 2012 (German International DVF-Photocup ) زیر نظر انجمن عکاسی آمریکا (PSA) و فدراسیون بین المللی هنر عکاسی  (FIAP) برگزار میشود.

شرکت برای تمامی عکاسان آزاد و برای افراد زیر 21 سال رایگان می باشد.

 
ثبت نام کلاس های عکاسی ترم بهار91 شروع شد
شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۵۸

"باشگاه عکاسان جوان" برای ترم بهار 91 با دو دوره کلاس آموزشی در تهران و کرمان در خدمت علاقمندان به عکاسی میباشد.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در کلاس های تهران به  و کلاس های کرمان به مراجعه نمایید.

ویا با شماره 09199211730 تماس حاصل فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانید، ،
.:: ::.
عکاسی مادون قرمز چیست؟ + ۴۰ تصویر جذاب
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 2 بهمن 1390 در ساعت

40 نمونه مهیج از عکاسی مادون قرمز

نمونه های زیبا از عکس های مادون قرمز

 

در اینجا چندین نمونه از هنر عکاسی مانند عکاسی مادون قرمز، عکاسی میکرو و ماکرو، لوموگرافی، عکاسی لایت، بسیاری دیگر، وجود دارد. در این مقاله در مورد عکاسی مادون قرمز صحبت می کنیم، روش عکاسی که طبیعت زیبا و غیر قابل دیدن را برای ما به تصویر می کشد.

عکاسی مادون قرمز چیست؟ابتدا باید بدانید مادون قرمز چیست. تصاویر مادون قرمز در حقیقت تصاویری خیالی است. به بالای سرتان نگاه کنید، احتمالا سقف را می بینید. این به این دلیل است که شما نوری را که بر روی آن افتاده می بینید که به آن نور نمایان گفته می شود. در این حال ما بسیاری از موارد مانند فرابنفش، اشعه X، اشعه گاما، مادون قرمز، مایکرویو و رادیو را نمی توانیم ببینیم. این ها از طیف های رنگی الکترو مغناطیس ساخته شده اند و ما تنها قسمتی از آن را که نور نمایان است می توانیم ببینیم.

زمانی که به جدول بالا نگاه می کنید از اینکه چگونه چشم های می محیط اطراف را می بینند متعجب خواهید شد. ما تنها قسمتی از وجود کلی جهان را می بینیم که بسیار مسئله خوبی است. تصور کنید که ما تمام طول موج ها را می دیدیم، در این صورت دیدن اطرافمان مانند نگاه کردن به یک تلویزیون قدیمی بود.
بنابراین بهتر است قبل از اینکه عکاسی مادون قرمز را شروع کنید درکی در مورد این مسئله داشته باشید. در عکاسی مادون قرمز، شما تصویری از قسمت های غیر قابل دیدن اجسام با دستکاری کردن ابزارتان بگیرید. همچنین شما می توانید از یک دوربین استاندارد یا دیجیتال استفاده کنید اما برای دست یافتن به یک تصویر عالی به تغییرات و پردازش احتیاج خواهد داشت.
در گذشته این نوع عکاسی با استفاده از فیلمهای خاص مادون قرمز سیاه و سفید مانند Kodak HIE (+) و یا انواع رنگی مانند KODAK EKTACHROME Professional Infrared EIR Film (+) انجام می پذیرفت. البته برای این منظور استفاده از فیلتزهای خاصی که مانع عبور سایر قسمتهای طیف نور می‌شوند نیز الزامی بود. همچنین پروسس خاص و گاها مشکلی نیز در پی داشت تا بتوان به عکسهای دلخواه دست یافت.
اما در دنیای دوربینهای دیچیتال نیز این داستان ادامه یافت. سنسور دوربینهای دیجیتال قادر به دریافت نور مادون قرمز است. اما برای پیشگیری از اختلالات تصویری ناشی از آلودگی نور مادون قرمز، با فیلتر خاصی در جلوی سنسور، باعث جلوگیری از رسیدن قسمتی از نور مادون قرمز به سنسور می‌شوند. توجه کنید که گفتیم قسمتی از نور. بنابراین برای عکاسی مادون قرمز در دوربین دیجیتال میتوان با استفاده از فیلترهای مادون قرمز که فقط به نور مادون قرمز اجازه عبور می‌دهند، و البته نوردهی طولانی، عکسهای مادون قرمز گرفت. و البته پروسس بعدی نیز نسبت به عکاسی فیلمی بسیار انعطاف پذیرتر و ساده‌تر است.

میزان عبور نور مادون قرمز در دوربینهای مختلف متفاوت است. دوربینهای کامپکت قدیمی‌تر به قسمت بیشتری از نور مادون قرمز اجازه عبور می‌دادند و عکاسی مادون قرمز با این دوربینها راحت‌تر است. می‌توان با آزمونهای خاصی وضعیت دوربینهای مختلف را از این لحاظ سنجید.

اما برای حل مشکل اکسپوژر طولانی در این روش، راهی وجود ندارد مگر اینکه آن فیلتر جلوی سنسور برداشته شود. در این صورت می‌توان به راحتی با نوردهی‌ معمولی (و توجه به چند نکته خاص) به عکاسی مادون قرمز پرداخت. البته بازهم نیاز به فیلتری وجود دارد که تنها به نورمادون قرمز اجازه عبور بدهد و از عبور سایر قسمتهای طیف مرئی جلوگیری کند. برای این منظور دوربین باید باز شود و فیلتر جلوی سنسور برداشته شود. در برخی شرایط برای راحتی کار، آن فیلتر مادون قرمز را نیز همانجا در داخل دوربین جلوی سنسور نصب می‌کنند تا دیگر دوربین کاملا به یک دوربین عکاسی مادون قرمز تبدیل شود.

نمونه هایی از این هنر زیبا را در زیر آماده کرده ایم:

 


:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانید، ،
.:: ::.
عکاسی گوتیک چیست؟
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 2 بهمن 1390 در ساعت

مفهوم عکاسی گوتیک (Gothic photography) مسلما بدون دانستن تعریف گوتیک کمی گیج کننده و تا حدی نامفهوم به نظر می‌رسد.
خرده‌فرهنگ گوتیک در سال‌های پایانی دهه ۱۹۷۰ و شروع ۱۹۸۰ پا به عرصه وجود گذاشت.
طرفداران این خرده فرهنگ به نمایش دادن جنبه‌های تاریک و سیاه زندگی علاقمند هستند و در کارهایشان بر مفهوم مرگ، درد و رنج تمرکز بیشتری دارند. در عین حال جدا سعی می‌کنند همه جوانب زندگی را به صورتی متفاوت در معرض عموم قرار دهند.

عکس از : جو کیت

عکس از: آنا سیفا

رنگ‌های سیاه، سفید، قرمز و بنفش نقش زیادی در هنرهای گوتیک دارد. هر چند عکس‌های گوتیک به نظر تاریک، مرموز و خوفناک می‌آید اما بعضی معتقدند هنرمندان سبک گوتیک سعی می‌کنند جنبه‌های به ظاهر زشت زندگی را زیبا به نمایش در آوردند.
سوژه‌های عکاسی گوتیک ممکن است یک پرتره و یا منظره باشد. قبرستان‌ها، بناهای عجیب سنگی، عمارت‌های ویران از جمله مکان‌های متعارف در میان عکاسان سبک گوتیک است.
به طور کلی اکثر عکس‌های گوتیک سیاه و سفید و یا قهوه‌ای (Sepia) هستند چرا که در این رنگ‌ها حسی مرموز و نوستالوژیک نهفته است که به عکاسان در انتقال مفموم مورد نظرشان کمک می‌کند

:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانید، ،
.:: ::.
رابطه مستقیم خوش عکس بودن و لنز دوربین ما
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 2 بهمن 1390 در ساعت

شما آدم خوش عکسی هستید یا خودتان را جزو انسان های بد عکس می دانید؟ تصویر بالا یک آزمایش توسط آقای ایستوود است که به خوبی نشان می دهد که این موضوع آنقدر ها هم ربطی به خوش عکس بودن یا بد عکس بودن ندارد و همه چیز زیر سر لنز دوربین ها است.

این تصاویر همگی در یک شرایط نور و تنظیمات گرفته شده اند و فقط تفاوت در لنز به کار رفته بوده است. لنز ها دنیا را نسبت به چشم ما متفاوت می بینند و نور را منحرف می کنند. علاوه بر اینکه در هر لنز فاصله سوژه نقش مهمی را بازی می کند.

 

در آزمایش آقای ایستوود تصاویر با لنزهایی از ۱۹ تا ۳۵۰ میلیمتری گرفته شده اند. در لنز های ۱۹ میلیمتری تاثیر کاملا واضح است و صورت کاملا دفورمه شده است. اما وقتی به لنز ۱۳۵ میلیمتری میرسیم به نظر میرسد بهترین نتیجه را داریم که البته این بستگی به سلیقه و نگاه افراد هم دارد. برای دیدن جزییات بیشتر بهتر است تصویر را در اندازه بزرگ تر ببینید.

اما نکته در اینجا است که هیچ عدد مشخصی برای عکس بهتر وجود ندارد و این بستگی زیادی به آناتومی صورت هر فرد دارد که با چه لنزی زیباتر و بهتر به نظر برسد. در واقع به همین دلیل است که برخی افراد در یک زاویه به خصوص فوتوژنیک هستند و از یک زاویه دیگر یا یک دوربین دیگر خوش عکس به حساب نمی آیند.

 


:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانید، ،
.:: ::.
در مورد فناوری دوربین های پاورشات کانن بیشتر بدانید
نویسنده نادر پرویزی تاریخ ارسال یک شنبه 2 بهمن 1390 در ساعت

هر یک از دوربینهای پاورشات مجهز به یک لنز ارجینال کانن می باشد.در طی هفتاد سال گذشته فناوری اپتیکی کانن اعتماد کامل عکاسان حرفه ای سراسر جهان را، با فراهم آوردن امکاناتی به منظور دستیابی به عالی ترین تصاویر، به خود اختصاص داده است.

برای تشخیص یک لنز ایده آل تنها نمی توان به دیدن عکسهای گرفته شده توسط آن اکتفا کرد بلکه مشخصه یک لنز حرفه ای توانایی آن در ثبت تصاویر در لحظه است.

.

Optical Image Stabilizer :

غالبا به هنگام عکاسی ، کمترین لرزش دوربین در محیط های کم و در حالت زوم بالا موجب تار شدن تصویر می شود.

قابلیتی که کانن در این دوربینها قرار داده است امکان آن را فراهم کرده تا هرگونه لرزش دوربین گرفته شده و در بسیاری از شرایط محیطی نا مناسب برای مثال در فضای تاریک خارجی و در فضای داخلی (محیط های کم نور)در زمانی که نمی خواهیم از فلاش استفاده کنیم و یا در نزدیک ترین حالت زوم بدون استفاده از سه پایه ،تصویری با کفیتی بسیار مطلوب برای عکاس ثبت شود.

این سیستم پیشرفته دوربین قادر است که کوچکترین لرزش دوربین را تشخیص داده و بصورت اتوماتیک خنثی کرده و هرگونه نوسان و یا لرزش احتمالی لنز را مهار کند.

بخاطر وجود این سیستم اپتیکی هیچگونه تنزلی در کیفیت تصویر مشاهده نخواهد شد.

.

لنزهای UA :

لنزهای U.A که تنها منحصر به شرکت کانن و از خانواده لنزهای aspheric می باشند با قابلیت ضریب شکست بالا موجب ثبت تصویر با شفافیتی بسیار عالی و باورنکردنی می شوند و تصاویری با کیفیت بسیار مطلوب در اختیار عکاس قرار می دهند.

اندازه بسیار کوچک این گونه لنزها مهمترین عامل در کوچکی سایز دوربینهای پاورشات است.

.

Wide-angle lens (لنز زاویه باز) :

با توجه به ابتکاری که کانن در زمینه فن آوری اپتیکی داشته است دوربین های کامپکت پاورشات مجهز به لنزهای زاویه باز ۲۸ میلی متری شده اند که تنها این لنزها قابلیت پاسخگویی به نیاز عکاس برای دستررسی به تصاویری با زاویه باز بطور مثال از مناظر و طبیعت را دارند.

.

DIGIC Image Processor :

به منظور پاسخگویی به نیاز دسترسی به عکسهایی با کیفیت بسیار مطلوب ،افزایش طول عمر باتری و سرعت پردازش بالا ،این پردازشگر از سال ۱۹۹۹ مورد استفاده قرار گرفته است.

DIGIC III با تکنولوژی پیشرفته ای که در اختیار دوربین های پاورشات قرار داده است امکان دسترسی به رنگهای بسیار درخشان و طبیعی ، سرعت پردازش بالا و قابلیت تشخیص چهره و فوکوس و نوردهی مناسب تک تک چهره های یک تصویر را فراهم کرده است.

هم اکنون کانن مفتخر است آخرین نمونه پیشرفته این رده را با نام DIGIC 4 به بازار عرضه کند.

نسل چهارم این پردازشگر، کیفیت عکس و سرعت عکاسی پی در پی را به صورت قابل توجهی بالا برده است و امکان فیلمبرداری به صورت Full HD و همچنین قابلیت تشخیص چهره در حالت Self_time را برای عکاس فراهم کرده است.

کاهش نویز(noise reduction) :

عکاسان با تجربه بخوبی به این موضوع آگاه هستند که حساسیت بالا یا همان high ISO speeds با افزایش نویز تصویر رابطه مستقیم دارد .

نویز ها همان دانه های برفک مانند پراکنده در عکس می باشند که یکی از علل کاهش کیفیت عکس بشمار می روند.

با بکارگیریDIGIC Processor که منحصر کانن است دیگر احتیاجی به نگرانی در عکاسی با کیفیت مناسب نیست ،DIGIC با پیشرفت قابل توجهی که در زمینه کاهش نویز داشته است امکان عکسبرداری با حساسیت بسیار بالا را با قابلیت خنثی کردن نویز تصویر به عکاس داده است.

در نتیجه هنگام ضرورت استفاده از حالت حساسیت بالا،می توان تصویری با کاهش قابل توجه نویز ثبت کرد.

iSAPS Technology: (intelligent Scen Analysis based on Photographic Space)

دوربین های پاورشات به صورت خودکار تنظیمات اپتیکی را به منظور دسترسی به فوکوس اوتوماتیک تشخیص می دهد.

بر اساس مطالعات الگوریتمی ای که کانن در طی ۷۰ سال گذشته داشته است با دستررسی به علم پیشرفته آمار شاخص های کلیدی خود را بر پایه تلفیق الگوریتم محاسباتی پیشرفته با آمار تناوبی قرار داده است.

بنابراین توضیحات، شما می توانید به راحتی توسط دوربینهای پاورشات G10 که مجهز به فن آوری iSAPS هستند تصویری با فوکوس بسیار عالی و واضح و همچنین نوردهی مناسب ثبت کنید.

: Raw Mode

پاورشات G10 قادر به بهره برداری از نمونه کامل و پیشرفته فرمت RAW که مختص به دوربینهای عکاسی حرفه ای دیجیتال (DDP) است،می باشد .

فرمت RAW در دوربینهای EOS کانن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

فرمتRAW این امکان را در اختیار عکاس قرار می دهد تا تسلط کامل و خلاقانه ای در فرایند ویرایش تصویر داشته باشد.

نرم افزار DPP قابلیت نمایش ،ویرایش و چاپ تصویر را برای دوربین امکان پذیر کرده است.

از مطلب خوشتان آمد؟

لطفا نظر خودتان را در مورد این مطلب بنویسید.

 


:: موضوعات مرتبط: بیشتر بدانید، ،
.:: ::.
عناوین آخرین مطالب بلاگ من


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد


.:: Design By :